Wpisy    Losowo    Autor    Rejestracja    Zgłoś błąd
RSS blog   RSS komentarze







Autor: Boni
Kiedy: 2012-11-27, wtorek
Tagi:  szrot, film
___________________________________
Znaczy, samochody wielostronnie dopasowane. Ale nie do funkcji, planu, potrzeb użyszkodnika IRL, tylko do potrzeb scenariusza, w funkcji fabuły, roli i planu, tego filmowego. Przypominam, że rankingi prezentuję z mojej czapy chorego człowieka, więc proszę o zrozumienie. Po wyprzedzeniu wszystkich fur Batmana, wszystkich fur Dona Johnsona i wszystkich fur Bonda lądujemy w topie:


!!!MINOR SPOILERS ALERT!!!


6. Lamborghini Diablo w "Głupi i głupszy"

Lamborghini Diablo

Czyż może być jeszcze lepiej dopasowany wózek, również do samego tytułu? Może! i zaraz powiem wam jaki.

5. Audi A4 w "Spirited Away: W krainie bogów"

audi A4

W PL, czy chyba nawet w ogóle poza Japonią, to jest nicniemówiące, ot, czymś musieli jechać; ale tak naprawdę, to jest dobry żart i bardzo ładnie dopasowana do charakteru postaci wskazówka. Tyle, że trochę to hermetyczne, ale nie szkodzi.

4. DeLorean DMC-12 w "Powrocie do przyszłości"

delorean

Kultowe mambo dżambo, itd itd. No nie lubię tego filmu, a nawet tych filmów, co poradzę. Ale samochodzik fajny, i jako futurystyczna zmota zagrał bardzo dobrze, a przecież jest parę lat starszy niż film, a koncepcyjnie to i paręnaście. Tyle, że inne grają lepiej...

3. Ford Crown Victoria LTD w "Faceci w czerni"

upside LTD

...bo może i DeLorean był fantastyczną zmotą, ale w tej kategorii LTD z MiBów jedynki przelatuje go w dowolny otwór konstrukcyjny, zjada, połyka i wydala. Wiele bym oddał za wyczyszczenie sobie pamięci neuralizerem i żeby móc obejrzeć jeszcze raz MiBy nie wiedząc, że suspens z LTD będzie dwustopniowy, że tak powiem. A zresztą, i za 10 razem scena w tunelu robi mi banana na gębie jak u kota z Cheshire, oczywiście nie tylko dzieki fordowi, ale też dzięki K i J.

2. BMW 740iL w "Gra"

bmw740iL

Bardzo fajny film, i samochód, który idealnie wspiera postać Nicholasa; i nie bez powodu - bo właśnie tak zostało to precyzyjnie zaplanowane i sfilmowane, ba, udźwiękowione nawet. Kudos. Aż człowiek nabiera ochoty na dużą BMW, żeby się poczuć jak milioner z lat '90 (no dobra, w tej kategorii wolę lexusa).

1. Oldsmobile Silhouette w "Dorwać małego"

silhouettes

Czyli "cadillac wśród minivanów" czyli jeden z niezłych żartów w genialnej komedii; żart wielopiętrowy, i to ciągnący się przez prawie cały film. Bomba. Czy ja właśnie dwa razy w jednym rankingu wyraziłem uwielbienie dla Sonnenfelda i znowu wygrywa samochód, który posiadamy, ergo, mamy samochód który wygrywa? I bardzo dobrze!





Tue, 27 Nov 2012 10:59:03
@Powrót do przyszłości

Czy ja dobrze zauważyłem, że w którymś z odcinków pokazali rdzewiejący wrak citroena DS - w USA jeszcze bardziej egzotycznego niż delorean?

Boni avatar Boni
Tue, 27 Nov 2012 11:05:10
@janekr

BttF nie oglądam z własnej woli od lat, więc nie pamiętam i nie mam pojęcia.

BTW parę miesięcy temu widzieliśmy deloreana zrobionego dokładnie jak ten filmowy, w PL, pod Nadarzynem. Co prawda, jego wizerunek nieco psuła ekipa spychająca go na parking, bo się wziął i spsuł, ale i tak szok przeżyliśmy.




Licencja

Ostatnie wpisy:


Ostatnie komentarze:

laisar - Za co mi płacą
Mon, 23 Apr 2018 13:33
@Boni "gówno prawda, że za to się płaciło "zawsze...

Boni - Notka zastępcza
Sun, 22 Apr 2018 22:27
A nie wiem skąd mi się to Duxton wzięło,...

charliebravo - Notka zastępcza
Sun, 22 Apr 2018 10:46
A B-17, "Sally B" jeśli dobrze pamiętam, często stoi...

charliebravo - Notka zastępcza
Sun, 22 Apr 2018 10:44
@Boni Duxton = Duxford + Hendon, przez analogię do...

Boni - Notka zastępcza
Sun, 22 Apr 2018 09:35
Duxton zaliczone, bardzo przyjemnie. B17 nadal sobie...

cmos - Notka zastępcza
Sat, 21 Apr 2018 20:44
@charliebravo "I bardzo chciałbym jeszcze kiedyś do...

charliebravo - Notka zastępcza
Sat, 21 Apr 2018 19:39
@Duxford... O tak. Ja z kolei włóczyłem się po...

Boni - Notka zastępcza
Sat, 21 Apr 2018 16:00
Dotarlismy do Duxford, chyba chce tu zamieszkac....

Boni - Muza (48)
Sat, 21 Apr 2018 01:06
Moim skromnym zdaniem, wrażliwość na skomplikowanie,...

zz_top - Muza (48)
Fri, 20 Apr 2018 08:52
W ucho wpada, tekst fajny, ale macki mi opadają, gdy...


Rollka:

Blog de Bart
Ceàrdach
Co lepsze kawałki
Ekskursje w dyskursie
Inżynieria Wszechświetności
Nameste blog
Ogólna teoria
pattern recognition
Polska-NRD-Niemcy-Świat
snafu
Teklak
Utilitymon
Wrzutnia nocna

Inne:

inSitu - pudełko z obrazkami
Szrot nasz codzienny
EVA prawdé ci powié
PolitMap



Valid HTML 4.01 Strict

Valid CSS

powered by PHP


Engine: Anvil 0.87   BS 2012-2017