Wpisy    Losowo    Autor    Rejestracja    Zgłoś błąd
RSS blog   RSS komentarze






Autor: Boni
Kiedy: 2016-07-14, czwartek
Tagi:  Alba, unrealpolitik
___________________________________
Mały przyczynek w temacie, dlaczego wyprowadziliśmy się do Szkocji a nie do Anglii, brexitu, jak się uprawia politykę i mniej czy bardziej nawiedzone czy puste gesty, w różnych miejscach tego łez padołu, a nawet Europy - czyli list, wysyłany imiennie wyborcom-rezydentom-z-EU w naszym okręgu, jaki dotarł do nas dzisiaj (wersja skrócona dla niespiczujących - nasz lokalny poseł, akurat SNP, zapewnia, że choćby nie wiem jakie chujozy wynikały w referendach czy innych zagrywkach na szczeblach, jesteśmy nadal mile widziani w Szkocji i w okręgu Stirling, i jest to stanowisko jego oraz przygniatającej większości Parlamentu Szkockiego. A jeśli się niepokoimy, możemy pogadać z nim, zameilować i ogólnie będą działać, żeby nas jakieś Dżonsony czy inne Faradże za łatwo z UK nie wyrzuciły):

letter





Gatling
Fri, 15 Jul 2016 12:54:34
mam nadzieję, że kiedyś w końcu przestanę się wzruszać na widok zwyczajnie przyzwoitych zachowań ludzi.

zz_top
Fri, 15 Jul 2016 14:09:52
Ale nad czym tu się wzruszać? Przecież Pan Bruce nie wysłał tego listu z dobroci serca (że niby ludzki pan), a już nie daj Boże za własne pieniądze (tylko podatników). Gdzie tu więc jakaś "przyzwoitość"? Ja tu widzę tylko polityczną kalkulację...

korba
Fri, 15 Jul 2016 16:24:00
To ja poproszę, żeby większej liczbie polityków (zwłaszcza polskich) wyszło z kalkulacji, że warto się zachowywać przyzwoicie. Mogą to robić nawet na koszt podatników.

Jubal
Fri, 15 Jul 2016 17:27:40
@zz_top: no i świetnie; w USA opłaca się powiedzieć wyborcy, żeby spierdalał na drzewo, darmozjad, w Szkocji – jak widać – nie.

andsol
Fri, 15 Jul 2016 20:45:40
@zz_top, odnoszę wrażenie, że wpis jest (jak podkreśla to uwaga Gatlinga) o przyzwoitych zachowaniach a nie o teoretycznie możliwych nieprzyzwoitych intencjach które (who knows) ktoś gdzieś maskuje przyzwoitymi zachowaniami. Przy okazji, wyraźnie zaznaczam, że nic nie mam przeciw Poszukiwaczom Brudu i Smrodu, zapewne i oni spełniają jakąś ważną rolę w naturze.

Boni avatar Boni
Fri, 15 Jul 2016 23:29:48
@zz_top

Moim skromnym zdaniem WSZYSTKO co robi taki MSP Crawford, jako MSP Crawford pod nagłówkiem The Scottish Parliament, to z definicji polityka i polityczna kalkulacja, więc w tym sensie, twoja uwaga jest tautologią z d... wyjętą. W związku z tym i nie bez powodu napisałem "jak się uprawia politykę i mniej czy bardziej nawiedzone czy puste gesty, w różnych miejscach tego łez padołu, a nawet Europy".

Zanim się rozkręcimy, przedstaw może jakąś twoją definicję "przyzwoitości", bo wydaje się być diametralnie inna niż moja, komentujących, czy popularne słownikowe - gdyż te powyższy list, postawa MSP itd. itp. wydaje się jak najbardziej spełniać, czyli jest to przyzwoity gest czy akt, bez żadnych cudzysłowów czy "ludzkich panów" czy co tam jeszcze ci się zwiduje.

Gatling
Sat, 16 Jul 2016 11:53:47
@zz_top
właśnie NIE CHCĘ się wzruszać czymś, co powinno być tak podstawowe i powszechne, że żadne ciasteczka się za to nie należą. A jednak jest na tyle rzadkie, że czuję chęć [powstrzymywaną, bo DKN ciasteczka jw.] tkliwego dziękowania ludziom za przyzwoite gesty. Nieważne, czy wykonywane z wyrachowania, czy z potrzeby serca - wynik i tak jest na plus.

zz_top
Sat, 16 Jul 2016 15:29:15
Ależ właśnie dlatego, że podobnie jak Ty, Boni, uważam taki list za "uprawianie polityki" i w gruncie rzeczy "puste gesty", nie widzę żadnych powodów do wzruszeń. Bo przecież Pan Crawford, jak każdy polityk, żyje z tych "pustych gestów". Za co miałbym go chwalić lub doceniać? Jeżeli juz to moze za profesjonalizm. A jeśli Wam profesjonalizm polityka zdaje się tak niezwykłym, że skłonni jesteście go uznać za przyzwoitość (czyli słownikowo zachowanie zgodne z normami moralnymi) no to co ja mogę na to poradzić...

Gatling
Sat, 16 Jul 2016 20:11:50
Nie wiem, co się wydaje Boniemu, ale ja mieszkam w Polsce i profesjonalizm polityków budzi we mnie zachwyt. Ustępujesz staruszkowi miejsca w zbiorkomie a) bo uważasz, że powinieneś, b) żeby zrobić na kimś wrażenie c) z dowolnych innych pobudek; staruszek nie będzie wnikać w motywację, tylko sobie klapnie z wdzięcznością. Tak samo sposób pozyskiwania głosów przez pana szkockiego nacjonalistę podoba mi się znacznie bardziej, niż sposoby pozyskiwania głosów przez polskich polityków centrowych i prawicowych, a co dopiero nacjonalistycznych.

charliebravo
Sun, 17 Jul 2016 21:51:36
@zz_top
Bo ja wiem, ja to bym wolał mieszkać w kraju, w którym politycy to tylko s...syny. Bo alternatywa (brexitowcy w Anglii czy to co ostatnio mamy w Bolandzie) to głupie s...syny. Ci tutaj przynajmniej zdają się wiedzieć kto produkuje ten pekab, od którego są odcinane ich pensje i diety. I to daje ten przyjemny kontrast w porównaniu z piłowaniem gałęzi, na której siedzi społeczeństwo.

krwawy_krolik
Mon, 18 Jul 2016 12:41:37
Podobne deklaracje skladala wiekszosc politykow w Anglii, wlaczajac w to tych ktorzy byli za Leave. Ale wysylanie listow to mily gest.

SNP bedzie podbijalo temat "chcemy zostac w UE" bo to im niesamowicie ulatwia lansowanie ich celu politycznego #1: deklaracji niepodleglosci. Pytanie tylko, jak chca po "Scotexit" zalatac szkocka dziure budzetowa w wysokosci 9% PKB...

Podejscie Szkocji do imigracji jest na pewno inne niz Anglii chocby ze wzgledu na duzo nizsza gestosc zaludnienia.

A w ogole to szkocka przyroda mi sie bardzo podoba i czesto sobie myslalem "a czemu nie zamieszkac w Szkocji", ale zawsze na przeszkodzi staja dwie rzeczy:
1. latwiej mi i malzonce sie dogadac z Anglikami niz Szkotami (ci ostatni sa za bardzo "europejscy") - jakos lepiej sie czujemy w towarzystwie dronow starannie ignorujacych sie w metrze albo kolejce :D
2. Szkocja ma jeszcze bardziej deszczowa pogode niz Anglia i jeszcze krotszy dzien w zimie, co byloby zdecydowanie zbyt depresyjne.

rozie
Mon, 18 Jul 2016 17:08:31
Z jednej strony fajnie, że imiennie, papier itd., ale z drugiej, kurcze XXI. to jest w sumie o niczym, mogli wysłać maila - i prościej, i taniej. Ew. PDF w mailu, ale tu z kolei security i ostatnie ciągłe ataki przez załączniki trochę wadzą... Zakładam, że jak znają adres zamieszkania, to i maila znają?

krwawy_krolik
Mon, 18 Jul 2016 18:29:52
@rozie

Nie, adres maja z jakiejs bazy typu Electoral Register (jezeli Boni glosowal w wyborach samorzadowych), ale emaila nie maja.

Emaila wysylaja na wlasny koszt, a za papeterie placi parlament :D




Licencja:
Creative Commons License

Ostatnie wpisy:


Ostatnie komentarze:

krwawy_krolik - Szkotland
Mon, 18 Jul 2016 18:29
@rozie Nie, adres maja z jakiejs bazy typu Electoral...

rozie - Szkotland
Mon, 18 Jul 2016 17:08
Z jednej strony fajnie, że imiennie, papier itd., ale...

krwawy_krolik - Szkotland
Mon, 18 Jul 2016 12:41
Podobne deklaracje skladala wiekszosc politykow w...

charliebravo - Szkotland
Sun, 17 Jul 2016 21:51
@zz_top Bo ja wiem, ja to bym wolał mieszkać w kraju,...

Gatling - Szkotland
Sat, 16 Jul 2016 20:11
Nie wiem, co się wydaje Boniemu, ale ja mieszkam w...

zz_top - Szkotland
Sat, 16 Jul 2016 15:29
Ależ właśnie dlatego, że podobnie jak Ty, Boni,...

Gatling - Szkotland
Sat, 16 Jul 2016 11:53
@zz_top właśnie NIE CHCĘ się wzruszać czymś, co...

Boni - Szkotland
Fri, 15 Jul 2016 23:29
@zz_top Moim skromnym zdaniem WSZYSTKO co robi taki...

andsol - Szkotland
Fri, 15 Jul 2016 20:45
@zz_top, odnoszę wrażenie, że wpis jest (jak...

Jubal - Szkotland
Fri, 15 Jul 2016 17:27
@zz_top: no i świetnie; w USA opłaca się powiedzieć...


Rollka:

Blog de Bart
Ceàrdach
Ekskursje w dyskursie
Inżynieria Wszechświetności
Nameste blog
Jetlag (pattern recognition)
Ogólna teoria
Polska-NRD-Niemcy-Świat
snafu
Teklak
Utilitymon
Wrzutnia nocna

Inne:

inSitu - pudełko z obrazkami
Szrot nasz codzienny
Modelarnia
EVA prawdé ci powié
PolitMap



Valid HTML 4.01 Strict

Valid CSS

powered by PHP


Engine: Anvil 0.65   BS 2012-2015